info@usdl.gr 210 3003090 6970524400 6985959955

Μεταπτυχιακό εξ Αποστάσεως στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών με Πρακτική Άσκηση

Μεταπτυχιακό εξ Αποστάσεως στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών με Πρακτική Άσκηση

*Δεν απαιτείται αναγνώριση από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π

*ΦΕΚ Έγκριση λειτουργίας Κοινού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, μεταξύ του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, με τίτλο: «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» («Special Education»)- Επανίδρυση ως προς το ελληνικό μέρος της πρακτικής άσκησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών. (πατήστε εδώ)

Διάρκεια Σπουδών (έτη)
2 έτη
Τίτλος Σπουδών
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών
Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας
Ελληνική
Μέθοδος Φοίτησης
Εξ Αποστάσεως
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)
120
Εκδήλωση ενδιαφέροντος

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΦΟΡΜΑ

    Επιλέξτε πρόγραμμα

    Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που
    παρέχετε για να επεξεργαστεί και να αξιολογήσει την αίτησή εισδοχής σας.
    Ενδεχομένως να χρησιμοποιήσουμε τις πληροφορίες από την αίτησή σας
    για να σας παρέχουμε συνεχόμενες ενημερώσεις σχετικά
    με τα προγράμματα μας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου.

    Στόχος Προγράμματος

    Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών προσφέρουν μεταπτυχιακό πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιπέδου MASTER στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ( Φ.Ε.Κ. Τεύχος Β 3053/27-07-2018).

    Σκοπός του προγράμματος είναι η συστηματική ανάπτυξη και καλλιέργεια ειδικών εκπαιδευτικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων σχετικών με την οργάνωση και παροχή υπηρεσιών εκπαιδευτικής υποστήριξης και διδασκαλίας, οι οποίες συνάδουν με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες των ατόμων που εγγράφονται και φοιτούν στις διάφορες δομές της ειδικής εκπαίδευσης.

    Λεπτομέρειες

    Στόχοι

    Το μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αποσκοπεί στην εμβάθυνση στις σύγχρονες τάσεις της ειδικής εκπαίδευσης, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, αλλά και να παράσχει την ευκαιρία στους φοιτητές να γνωρίσουν διάφορα εργαλεία αξιολόγησης για τον εντοπισμό παιδιών με ειδικές ανάγκες και να ασκηθούν στη χρήση τους.Ένας επιπλέον κοινός στόχος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να γίνουν κριτικοί αναγνώστες εκπαιδευτικών ερευνών και ικανοί να σχεδιάζουν και να πραγματοποιούν της δική τους ερευνητική δράση.

    Σε ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα

    Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων (πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), οι οποίοι ενδιαφέρονται:

    1. Να εμβαθύνουν σε έννοιες, αρχές και γενικεύσεις και να ασκηθούν σε σχετικές δεξιότητες
    2. Να καταλάβουν θέση (υποδιευθυντή, διευθυντή) σε σχολείο ή / και θέση σε υπουργείο (επιθεωρητή, παιδαγωγικού συμβούλου, ανώτερου λειτουργού εκπαίδευσης)

    Μαθησιακά αποτελέσματα

    Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι ικανοί:

    1. Να εμβαθύνουν στη βασική βιβλιογραφία της Ειδικής Αγωγής
    2. Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα της Ειδικής Αγωγής και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο σχολικό συγκείμενο.
    3. Να εξετάσουν κριτικά αποτελέσματα ερευνών στην Ειδική Αγωγή και τις προεκτάσεις τους στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα.
    4. Να επισημάνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και να προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
    5. Να αναλύουν κριτικά εκπαιδευτικά προβλήματα εξετάζοντας τις κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις τους και να σχεδιάσουν δράση για την αντιμετώπισή τους.
    6. Να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή με στόχο τη βελτίωση υφιστάμενων πρακτικών ή την εισαγωγή νέων διαδικασιών.
    7. Να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των πρακτικών που εφαρμόζονται στην Ειδική Αγωγή , π.Χ. Ποιοτική Διδασκαλία, συνεκπαίδευση.
    8. Να εφαρμόζουν δεξιότητες που απέκτησαν για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων , π.Χ. αξιολόγηση μαθητών / συστήματος / προγραμμάτων, προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων, επικοινωνία με εσωτερικά και εξωτερικά ακροατήρια, καθοδήγηση, επιμόρφωση και ανάπτυξη.
    9. Να αξιοποιούν το ανθρώπινο κεφάλαιο κατά την εισαγωγή καινοτομιών και την εισαγωγή νέων πρακτικών και διαδικασιών.
    10. Να ενεργούν ως φορείς αλλαγής και καινοτομίας και να στηρίζουν βελτιωτικές προσπάθειες.
    11. Να καταρτίζουν σχέδια διδασκαλίας μαθημάτων, να οργανώνουν και να εφαρμόζουν κατά περίπτωση το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό και να αξιολογούν την εφαρμογή τους είτε ατομικά είτε ομαδικά, στα παιδιά με αναπηρίες ή άλλα προβλήματα και διαταραχές.

    Γλώσσα διδαδασκαλίας

    Η γλώσσα διδασκαλίας είναι η ελληνική. Στο πλαίσιο των μαθημάτων, ωστόσο, χρησιμοποιείται και αγγλική βιβλιογραφία.

     

    Δομή-Διάρκεια Προγράμματος - Εξετάσεις Μαθημάτων

    Το πρόγραμμα αποτελείται από 9 μαθήματα και τη Μεταπτυχιακή Εργασία (αντί Μεταπτυχιακής Εργασίας, επιλογή 2 μαθημάτων) και επιπλέον 200 ώρες Πρακτικής Άσκησης

    1. Μπορεί να ολοκληρωθεί είτε στη βάση πλήρους φοίτησης διάρκειας δύο ετών επιλέγοντας 3 μαθήματα το τετράμηνο, είτε στη βάση μερικής φοίτησης επιλέγοντας από (1) ένα έως και (3) τρία μαθήματα το τετράμηνο, χωρίς να ξεπερνά τις 10 διδακτικές μονάδες (10 πόντοι / 30 ECTS) το τετράμηνο.
    2. Για την αποφοίτηση από το πρόγραμμα απαιτείται η επιτυχής ολοκλήρωση με ορθή αναλογία υποχρεωτικών και επιλεγόμενων μαθημάτων και Πρακτικής Άσκησης.
    3. Η ελάχιστη χρονική διάρκεια του προγράμματος είναι δύο έτη και η μέγιστη τέσσερα και η οποία περιλαμβάνει εποπτευόμενη Πρακτική Άσκηση.
    4. Η φυσική παρουσία του φοιτητή απαιτείται μόνο στις τελικές εξετάσεις των μαθημάτων στο τέλος του τετραμήνου, οι οποίες πραγματοποιούνται σε εξεταστικά κέντρα στην Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης) ή στην Κύπρο, στην έδρα του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.

    Πρακτική άσκηση στην Ειδική αγωγή και Εκπαίδευση

    Η Πρακτική Άσκηση πραγματοποιείται με συμβατικές, δια ζώσης μεθόδους στην Ελλάδα υπό την επίβλεψη του Πανεπιστήμιου Πατρών και καλύπτει πλήρως τις πρόνοιες της εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής η οποία ορίζει τα κριτήρια για τη χορήγηση συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ).

     

    Υλοποιείται σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης καθώς και σε σχολικές μονάδες γενικής αγωγής όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Βεβαιώνεται από επόπτη καθηγητή και τον υπεύθυνο της σχολικής μονάδας, συνοδεύεται από παρουσιολόγιο και περιλαμβάνει παρατήρηση, σχεδιασμό μαθημάτων και εποπτευόμενη αυτόνομη διδασκαλία.

    Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα της πρακτικής άσκησης περιλαμβάνει:

    1. Το «Εισαγωγικό Ενημερωτικό Σεμινάριο της Πρακτικής Άσκησης», το οποίο πραγματοποιείται σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, κατά την έναρξη του χειμερινού και εαρινού εξαμήνου, για τους φοιτητές της αντίστοιχης Περιφέρειας οι οποίοι αρχίζουν την πρακτική τους άσκηση κατά το αντίστοιχο εξάμηνο.
    2. Την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης (διάρκειας 200 ωρών) σε σχολική μονάδα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ή/και σχολική μονάδα γενικής αγωγής όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατά την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης ο κάθε φοιτητής ασκείται στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες (α) «Παρατήρηση» (50 ώρες), (β) «Σχεδιασμό μαθημάτων ή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων» (30 ώρες), (γ) Συμμετοχή στη διδασκαλία» (40 ώρες) και (δ) «Εποπτευόμενη αυτόνομη διδασκαλία ή εκπαιδευτική παρέμβαση» (80 ώρες).
    3. Τη συμμετοχή, κατά τη διάρκεια υλοποίησης της πρακτικής άσκησης, στα «Ομαδικά Σεμινάρια με τηλεδιάσκεψη».
    4. Τη συγγραφή και υποβολή εργασίας με τίτλο «Φάκελος (Portfolio) της Πρακτικής Άσκησης»
      Κατά την υλοποίηση της πρακτικής τους άσκησης οι φοιτητές ενεργούν πάντα σύμφωνα με όσα προβλέπονται λεπτομερώς στον «Οδηγό Πρακτικής Άσκησης», όπως εγκρίνεται από τα αρμόδια όργανα, με βάση τις οδηγίες του Προσωπικού Συμβούλου Πρακτικής Άσκησης (στελεχών του Προγράμματος με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση), των Ακαδημαϊκών Συμβούλων (Καθηγητών, Λεκτόρων και ΕΔΙΠ με διδακτορική διατριβή του ΤΕΕΑΠΗ) και με την εποπτεία και καθοδήγηση του Επόπτη Καθηγητή-Συντονιστή της Πρακτικής Άσκησης.

    Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές εργαζόμενοι ως εκπαιδευτικοί αναμένεται να:

    1. Να χρησιμοποιούν με ευελιξία τις τρέχουσες γνώσεις οι οποίες προκύπτουν από την έρευνα στην ειδική εκπαίδευση για να σχεδιάζουν κατάλληλα τη διδασκαλία και τις στρατηγικές υποστήριξης των μαθητών τους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
    2. Να συνεργάζονται και να επικοινωνούν αποτελεσματικά με το προσωπικό του σχολείου, την οικογένεια και την τοπική κοινωνία για τα χαρακτηριστικά και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών αυτών.
    3. Να χρησιμοποιούν κατάλληλα το χρόνο της διδασκαλίας για να επηρεάζουν θετικά τη μάθηση και την κοινωνικό συναισθηματική ανάπτυξη των εν λόγω παιδιών.
    4. Να σχεδιάζουν και να διαχειρίζονται ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα που να ανταποκρίνονται στις διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές τους ανάγκες και στην προώθηση της μάθησής τους γενικότερα.
    5. Να καταρτίζουν σχέδια διδασκαλίας μαθημάτων, να οργανώνουν και να εφαρμόζουν κατά περίπτωση το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό και να αξιολογούν την εφαρμογή τους, είτε ατομικά είτε ομαδικά, στα παιδιά με αναπηρίες ή άλλα προβλήματα και διαταραχές.
    6. Να αναπτύσσουν επικοινωνία και συνεργασία με εκπαιδευτικούς άλλων Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ιδιαίτερα με τη χρήση της Νέας Τεχνολογίας, για θέματα εκπαιδευτικής υποστήριξης και διδασκαλίας των παιδιών αυτών.
    7. Να επενεργούν με καινοτόμες διδακτικές μεθόδους στη σχολική τάξη ανταποκρινόμενοι στις αυξημένες απαιτήσεις του σχολείου της νέας εποχής στο πλαίσιο της παρεχόμενης συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.

    Ημερομηνίες Έναρξης- Λήξης Ακαδημαϊκών Εξαμήνων

    1. Χειμερινό (Τελευταία εβδομάδα Σεπτεμβρίου – Ιανουάριο)
    2. Εαρινό (Τελευταία εβδομάδα Ιανουαρίου – Μάιο).

    Κριτήρια Εισαγωγής

    Όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να είναι κάτοχοι τίτλου σπουδών, τύπου Βachelor ή ισοδύναμου, φιλοσοφικής σχολής (ελληνικής φιλολογίας ή ξένων φιλολογιών) ή παιδαγωγικών τμημάτων αναγνωρισμένων πανεπιστημίων της Κύπρου, της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Θα γίνονται δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών, εφόσον διαθέτουν, αποδεικνυόμενη με τα αντίστοιχα δικαιολογητικά, εμπειρία στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας τουλάχιστον δύο ετών.

    Για να ενταχθεί ο ενδιαφερόμενος στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών υποβάλλει αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε μορφή pdf στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@usdl.gr

    Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την εξέταση της αίτησης είναι:

    1. Συμπληρωμένη αίτηση εισδοχής
    2. Βιογραφικό σημείωμα
    3. Aντίγραφο Πτυχίου
    4. Αντίγραφο Αναλυτικής βαθμολογίας  πτυχίου
    5. Έκθεση προσωπικών στόχων και ερευνητικών ενδιαφερόντων του υποψηφίου
    6. Tυχόν προηγούμενη διδακτική εμπειρία

    Συμπληρώστε την αίτηση και μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά αποστείλετε τα σε μορφή pdf στο e-mail:info@usdl.gr 

    Για οδηγίες δείτε εδώ: Διαδικασία αίτησης

     

    Το Πανεπιστήμιο δέχεται αιτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει το ακαδημαϊκό τετράμηνο  που επιθυμεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα (Χειμερινό, Εαρινό)

    Για τυχόν ερωτήσεις, σχετικά με την υποβολή της αίτησης, παρακαλούμε μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με το:

    Τμήμα Διεκπεραίωσης Αιτήσεων του Πανεπιστημίου Λευκωσίας (Ελλάδα)

    Γραμμή εξυπηρέτησης 210 300 30 90 (Αστική Χρέωση), e-mail: info@usdl.gr

    Περιεχόμενο του Προγράμματος

     

    Υποχρεωτικά Μαθήματα

    (Ο φοιτητής επιλέγει δύο μαθήματα από τον κύκλο Α και ένα μάθημα από τον Κύκλο Β)

    CR 36 ECTS 120
    ΚΥΚΛΟΣ Α: ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 6 20
    Κωδ. Μαθ. Τίτλος μαθήματος CR  ECTS
    EDUG-510DL Εκπαιδευτική Έρευνα 3 10
    EDUG-511DL Ποιοτική Έρευνα στην εκπαίδευση 3 10
    EDUG-512DL Ποσοτική Έρευνα στην εκπαίδευση 3 10
    EDUG-610DL Μέτρηση & Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση * 3 10
           
    * Υποχρεωτικό      
    ΣΥΝΟΛΟ   12  40

     

    ΚΥΚΛΟΣ Β: ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 3 10
    Κωδ. Μαθ. Τίτλος μαθήματος CR ECTS
    EDUG-500DL Θεωρία & Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης 3 10
    EDUG-501DL Εκπαιδευτική Ψυχολογία 3 10
    EDUG-502DL Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης 3 10
    EDUG-504DL Συγκριτική Παιδαγωγική & Παγκοσμιοποίηση 3 10
    EDUG-505DL Θεωρία & Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης 3 10
           
    ΣΥΝΟΛΟ   15 50

     

    ΚΥΚΛΟΣ Γ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

     

    9

     

    30

     
    Κωδ. Μαθ. Τίτλος μαθήματος CR ECTS  
    EDUG-521DL Ειδική Εκπαίδευση: Έρευνες και Σύγχρονες Τάσεις 3 10  
    EDUG-523DL Ψυχομετρικές μέθοδοι στην Ειδική Εκπαίδευση 3 10  
    EDUG-621DL Παιδαγωγική της Συμπερίληψης 3 10  
             
    ΣΥΝΟΛΟ   9 30  
             

    ΚΥΚΛΟΣ Δ: ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

    Ο φοιτητής επιλέγει 3 μαθήματα (9 CR / 30 ECTS) ή 1 μάθημα

    (3 CR / 10 ECTS) και τη μεταπτυχιακή εργασία (6 CR / 20 ECTS) 

    9 30
    Κωδ. Μαθ. Τίτλος μαθήματος CR ECTS
    EDUG-525DL Δυσκολίες Μάθησης: Θεωρητικές προσεγγίσεις, Έρευνα & Εκπαιδευτικές πρακτικές 3 10
    EDUG-526DL Διδασκαλία παιδιών με Ειδικές Ανάγκες στο συνηθισμένο σχολείο 3 10
    EDUG-527DL Παθολογία της γλώσσας στην Ειδική Αγωγή 3 10
    EDUG-528DL Ψυχολογία παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες 3 10
    EDUG-529DL Νοητική Υστέρηση – Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος 3 10
    EDUG-552DL Εφαρμογές της τεχνολογίας στην ειδική εκπαίδευση 3 10
    EDUG – 622DL Η Αναπηρία στην Εκπαίδευση 3 10
    EDUG-623DL Ψυχοπαθολογία του παιδιού 3 10
    EDUG-624DL Δυσλεξία: Έρευνες και νεότερες τάσεις 3 10
    EDUG-626DL Στρατηγικές Διαχείρησης Συναισθηματικών και Συμπεριφορικών Προβλημάτων 3 10
    EDUG-627DL Αισθητηριακές Διαταραχές 3 10
    EDUG-628DL Φυσικές Διαταραχές: Εγκεφαλική παράλυση και κινητικά προβλήματα 3 10
    EDUG-697DL Εξατομικευμένη Μελέτη 3 10
           
    ΣΥΝΟΛΟ   36 120
    ΚΥΚΛΟΣ Ε: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 9 30
    Κωδ. Μαθ. Τίτλος μαθήματος CR ECTS
    EDUG-698DL Πρακτική Άσκηση 9 30
           
    ΣΥΝΟΛΟ   9 30

     

    ΚΥΚΛΟΣ ΣΤ: ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 6  20
    Κωδ. Μαθ. Τίτλος μαθήματος CR ECTS
    EDUG-699DL Μεταπτυχιακή Εργασία 6  20
           
    ΣΥΝΟΛΟ   6  20

     

    ΚΥΚΛΟΣ Ζ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΑΓΩΓΗΣ 0 0
    Κωδ. Μαθ. Τίτλος μαθήματος CR ECTS
    EDUG-400DL Εισαγωγή στις επιστήμες αγωγής 0 0
           
    ΣΥΝΟΛΟ   0 0

    Σημείωση: Σε περίπτωση κατά την οποία ο φοιτητής επιλέγει τη μεταπτυχιακή εργασία απαλλάσσεται από 2 μαθήματα περιορισμένης ευθύνης.