Ο άνθρωπος πάντα αντιμετώπιζε και συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις στην καθημερινότητα του. Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στη σημερινή εποχή είναι ο κορωνοϊός και οι αρνητικές επιπτώσεις που αφήνει σε σωματικό και ψυχολογικό επίπεδο.
Μετά από στοιχεία που παρουσίασε ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ) σε εκδήλωση που διοργάνωσε με θέμα «η νόσος Covid-19 στη σχολική κοινότητα και ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών», είναι πλέον σαφές στο κοινωνικό σύνολο ότι ο φόβος για την ασθένεια, η ανασφάλεια για το μέλλον, το αίσθημα απώλειας και η διατάραξη της καθημερινότητας δημιουργούν σύγχυση και θυμό, δύσκολα διαχειρίσιμο από μία ομάδα του πληθυσμού.
Οι επιστήμονες δεν παρέλειψαν να αναφέρουν τις επιπτώσεις στα παιδιά. Κάποιες από αυτές ήταν η διαταραχές στον ύπνο (αυπνία, αναστροφή του ωραρίου, εφιάλτες) ή στη διατροφή τους, σύγχυση για το πώς πρέπει να διαχειριστούν την καθημερινότητά τους και μετατραυματικό στρες, που συσχετίστηκε με περίεργες συμπεριφορές μέσα στη μέρα. Όπως διαπιστώθηκε, τα παιδιά με χαμηλότερο οικονομικό και εκπαιδευτικό επίπεδο γονέων, αλλά και όσα είχαν υπερβολική έκθεση στην πληροφορία, παρουσίασαν μεγαλύτερα ποσοστά μετατραυματικού στρες. Πολλά παιδιά και οι έφηβοι βιώνουν μέσα στην πανδημία καταθλιπτικό συναίσθημα, παραίτηση και παρουσιάζουν διαδικτυακή εξάρτηση ενώ αυξήθηκαν τα περιστατικά της ενδοοικογενειακής βίας. Περισσότερα ευάλωτα ήταν τα παιδιά με υπερκινητικότητα, ελλειμματική διαταραχή και διατροφικές διαταραχές.
Ωστόσο, μετά την επιστροφή των μικρών μαθητών στο περιβάλλον του σχολείου, βασικό ρόλο στην καθημερινότητα τους παίζει ο εκπαιδευτικός. Το έργο του σωστού εκπαιδευτικού εκτός από το να μεταλαμπαδεύει τη γνώση, είναι να αφουγκράζεται με προσοχή τα προβλήματα των παιδιών και να βρίσκει λύσεις μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Σε ένα λοιπόν σύγχρονο κόσμο, οι συνθήκες για έναν εκπαιδευτικό είναι πιο απαιτητικές και ο ίδιος θα συναντήσει πολλές δυσκολίες και θα κληθεί να διαχειριστεί το συναίσθημα του παιδιού. Τα όπλα του για να είναι περισσότερο αποδοτικός είναι η εμπειρία του και η γνώση του.
Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας εδώ και πολλά χρόνια, προσφέρει τη γνώση σε όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να εντρυφήσουν στην εκπαιδευτική ψυχολογία και σε ψυχολόγους που επιθυμούν να εργαστούν στον τομέα της εκπαίδευσης. Μέσω του προσφερόμενου προγράμματος, ο φοιτητής αναπτύσσει κριτική σκέψη στην αξιολόγηση των διαφόρων μεθόδων διδασκαλίας και εκπαιδεύεται στη χρήση μεθοδολογικών και στατιστικών εργαλείων για τη διερεύνηση σύγχρονων θεμάτων εκπαιδευτικής ψυχολογίας. Μετεκπεδεύεται στις δυσκολίες του παιδιού στη μάθηση, στη διανοητική ανάπτυξη του παιδιού, στις ψυχομετρικές μεθόδους, στη γλωσσική ανάπτυξη και κερδίζει πολύτιμα εργαλεία με τα οποία θα κατακτήσει την εμπειρία στο χώρο της εργασίας του.
Και όπως λέει και ο William Arthur Ward «Η διδασκαλία είναι κάτι περισσότερο από το να διανέμεις τη γνώση. Είναι να εμπνέεις την αλλαγή»!