*Δεν απαιτείται αναγνώριση από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π
*ΦΕΚ Έγκριση λειτουργίας Κοινού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, μεταξύ του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, με τίτλο: «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» («Special Education»)- Επανίδρυση ως προς το ελληνικό μέρος της πρακτικής άσκησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών. (πατήστε εδώ)
Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών προσφέρουν μεταπτυχιακό πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιπέδου MASTER στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ( Φ.Ε.Κ. Τεύχος Β 3053/27-07-2018).
Σκοπός του προγράμματος είναι η συστηματική ανάπτυξη και καλλιέργεια ειδικών εκπαιδευτικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων σχετικών με την οργάνωση και παροχή υπηρεσιών εκπαιδευτικής υποστήριξης και διδασκαλίας, οι οποίες συνάδουν με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες των ατόμων που εγγράφονται και φοιτούν στις διάφορες δομές της ειδικής εκπαίδευσης.
Το μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αποσκοπεί στην εμβάθυνση στις σύγχρονες τάσεις της ειδικής εκπαίδευσης, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, αλλά και να παράσχει την ευκαιρία στους φοιτητές να γνωρίσουν διάφορα εργαλεία αξιολόγησης για τον εντοπισμό παιδιών με ειδικές ανάγκες και να ασκηθούν στη χρήση τους.Ένας επιπλέον κοινός στόχος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να γίνουν κριτικοί αναγνώστες εκπαιδευτικών ερευνών και ικανοί να σχεδιάζουν και να πραγματοποιούν της δική τους ερευνητική δράση.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων (πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), οι οποίοι ενδιαφέρονται:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι ικανοί:
Η γλώσσα διδασκαλίας είναι η ελληνική. Στο πλαίσιο των μαθημάτων, ωστόσο, χρησιμοποιείται και αγγλική βιβλιογραφία.
Οι φοιτητές έχουν πρόσβαση στα μαθήματά τους μέσω της πλατφόρμας Moodle αμέσως μετά την ολοκλήρωση της επίσημης εγγραφής τους στο Πρόγραμμα. Κάθε μάθημα περιλαμβάνει διαλέξεις, εργασίες, συμμετοχή σε τηλεδιασκέψεις, μέσω WebEx, και τελική εξέταση στο τέλος κάθε εξαμήνου. Οι τελικές εξετάσεις πραγματοποιούνται Εξ Αποστάσεως στο τέλος κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου.
Το πρόγραμμα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στοχεύει στην απόκτηση γνώσεων στον τομέα της εξειδίκευσης του προγράμματος διά της
Επιπλέον, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από
Η πρακτική άσκηση υλοποιείται στην Ελλάδα κατά τόπους και υπερκαλύπτει όλες ανεξαιρέτως τις πρόνοιες της εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής η οποία ορίζει τα κριτήρια για τη χορήγηση συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ).
Ειδικότερα, το Μεταπτυχιακό προσφέρεται από Παιδαγωγικό Τμήμα (1η προϋπόθεση), έχει ελάχιστο χρόνο σπουδών πλήρους φοίτησης 4 εξάμηνα, 120 πιστωτικές μονάδες (ζητούνται από το ΙΕΠ τουλάχιστον 3 εξάμηνα και 90 ECTS) και συμπεριλαμβάνει πρακτική άσκηση σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 30 πιστωτικών μονάδων ECTS (ζητούνται από το ΙΕΠ τουλάχιστον 20 ECTS) (2η προϋπόθεση). Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η πρακτική άσκηση πραγματοποιείται στην Ελλάδα.
Η πρακτική άσκηση υλοποιείται σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης καθώς και σε σχολικές μονάδες γενικής αγωγής όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Βεβαιώνεται από επόπτη καθηγητή και τον υπεύθυνο της σχολικής μονάδας, συνοδεύεται από παρουσιολόγιο και περιλαμβάνει παρατήρηση, σχεδιασμό μαθημάτων και εποπτευόμενη αυτόνομη διδασκαλία (3η προϋπόθεση).
Τέλος, το 85% από τις απαιτούμενες πιστωτικές μονάδες ECTS του Προγράμματος Σπουδών είναι σχετικές με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών όπως αυτές ορίζονται στο νόμο 3699/2008 (ο νόμος κάνει λόγο για το 66%) (4η προϋπόθεση).
Για την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης απαιτούνται 750 ώρες φόρτου εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό ο φοιτητής θα χρειαστεί να δαπανήσει 500 ώρες φόρτου εργασίας (οι οποίες αντιστοιχούν σε 200 διδακτικές ώρες), προκειμένου, σε συνεργασία με την εγκεκριμένη δομή/δομές, να προετοιμάσει, να διεκπεραιώσει και να ολοκληρώσει με επιτυχία όλες τις υποχρεώσεις του/της. Το υπόλοιπο των προβλεπόμενων ωρών φόρτου εργασίας, δηλαδή 250 ώρες φόρτου εργασίας, ο/η φοιτητής/τρια θα χρειαστεί να τις δαπανήσει προκειμένου να προετοιμάσει, να υλοποιήσει και να διεκπεραιώσει όλες τις άλλες σχετικές εργασίες (π.χ. συμμετοχή στα υποχρεωτικά σεμινάρια, ανεξάρτητη ιδιωτική μελέτη, τακτική ατομική συνεργασία με τον/την Προσωπικό/ή Σύμβουλο Πρακτικής Άσκησης, προετοιμασία, οργάνωση, συγγραφή και ανάρτηση της εργασίας, προετοιμασία, συμπλήρωση, διεκπεραίωση και ανάρτηση των προβλεπόμενων εντύπων και εργασιών, φροντίδα για τη σωστή συμπλήρωση και προγραμματισμένη αποστολή των ημερολογίων/ παρουσιολογίων, κλπ.).
Ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή πτυχίου (Bachelor’s Degree), από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο.
Για να ενταχθεί ο ενδιαφερόμενος σε Εξ Αποστάσεως μεταπτυχιακό Πρόγραμμα υποβάλλει αίτηση με τα απαιτούμενα έγγραφα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: info@usdl.gr
Tα απαιτούμενα έγγραφα για την εξέταση της αίτησης είναι τα κάτωθι:
Στα κάτωθι μεταπτυχιακά Εξ αποστάσεως επιπλέον απαιτούνται:
Υποχρεωτικά Μαθήματα (Ο φοιτητής επιλέγει δύο μαθήματα από τον κύκλο Α και ένα μάθημα από τον Κύκλο Β) |
CR 36 | ECTS 120 | |
ΚΥΚΛΟΣ Α: ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | 6 | 20 | |
Κωδ. Μαθ. | Τίτλος μαθήματος | CR | ECTS |
EDUG-510DL | Εκπαιδευτική Έρευνα | 3 | 10 |
EDUG-511DL | Ποιοτική Έρευνα στην εκπαίδευση | 3 | 10 |
EDUG-512DL | Ποσοτική Έρευνα στην εκπαίδευση | 3 | 10 |
EDUG-610DL | Μέτρηση & Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση * | 3 | 10 |
* Υποχρεωτικό | |||
ΣΥΝΟΛΟ | 12 | 40 |
ΚΥΚΛΟΣ ΣΤ: ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ | 6 | 20 | |
Κωδ. Μαθ. | Τίτλος μαθήματος | CR | ECTS |
EDUG-699DL | Μεταπτυχιακή Εργασία | 6 | 20 |
ΣΥΝΟΛΟ | 6 | 20 |
ΚΥΚΛΟΣ Ζ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΑΓΩΓΗΣ | 0 | 0 | |
Κωδ. Μαθ. | Τίτλος μαθήματος | CR | ECTS |
EDUG-400DL | Εισαγωγή στις επιστήμες αγωγής | 0 | 0 |
ΣΥΝΟΛΟ | 0 | 0 |
Σημείωση: Σε περίπτωση κατά την οποία ο φοιτητής επιλέγει τη μεταπτυχιακή εργασία απαλλάσσεται από 2 μαθήματα περιορισμένης ευθύνης.