Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας – Εξ αποστάσεως

Τίτλος Σπουδών
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας
Γλώσσα Διδασκαλίας
Ελληνική
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών
Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Διάρκεια Σπουδών (έτη)
3 Εξάμηνα
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)
90
Μέθοδος Φοίτησης
Εξ' Αποστάσεως

Στόχος Προγράμματος

Το Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας προσφέρεται από το Τμήμα Γλωσσών και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε συνεργασία με το «Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας» . Το «Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας» (ΚΕΓ),το εθνικό Ίδρυμα Έρευνας και Εφαρμογών της Ελλάδας για την Ελληνική Γλώσσα, είναι μέλος της European Federation of National Institutions for Language (EFNIL) της Ε.Ε. Αποστολή του είναι η προβολή και διάδοση της ελληνικής γλώσσας εντός και εκτός της επικράτειας.

Στόχοι

Σκοπός του προγράμματος είναι η εξειδίκευση των φοιτητών σε θεωρητικά και πρακτικά θέματα διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και η καλλιέργεια και ανάπτυξη των επαγγελματικών δεξιοτήτων τους. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι ικανοί:

    1. να διδάξουν την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα.
    2. να γνωρίζουν τις τρέχουσες επιστημονικές εξελίξεις και τη συναφή μεθοδολογία στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας  είτε συμβατικά είτε εξ αποστάσεως.
    3. να αντιμετωπίζουν πρακτικά ζητήματα διδασκαλίας και να διαχειρίζονται την τάξη της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.
    4. να σχεδιάζουν, να οργανώνουν και να αξιολογούν γλωσσικά μαθήματα και εκπαιδευτικό υλικό.
    5. να χρησιμοποιούν με άνεση τις Νέες Τεχνολογίες και ψηφιακούς πόρους κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση του μαθήματός τους.
    6. να εργάζονται επιστημονικά με βάση το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες, τα σχετικά Αναλυτικά Προγράμματα και τις προσληπτικές και παραγωγικές δεξιότητες.
    7. να λειτουργούν ως ένας νέος τύπος φιλολόγου, πλήρως καταρτισμένοι ως προς τα γενικά και ειδικά ζητήματα διδασκαλίας.
    8. να παράγουν νέα γνώση, να στοχάζονται κριτικά και να προσφέρουν μέσω της ανατροφοδότησης της διδασκαλίας τους στο γνωστικό πεδίο.
    9. να συμμετέχουν σε κοινότητες μάθησης, ηλεκτρονικά περιβάλλοντα και να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη βέλτιστων πρακτικών.
    10. να διακρίνουν βάσει επιστημονικών κριτηρίων την ποιότητα των προσφερόμενων πηγών και υλικών και να χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τύπους διδασκαλίας και αξιολόγησης.
    11. να συνθέτουν σε επιστημονικό επίπεδο δεδομένα και ιδέες.

Κριτήρια Εισαγωγής

Ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή πτυχίου (Bachelor’s Degree), από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο.

Για να ενταχθεί ο ενδιαφερόμενος σε Εξ Αποστάσεως μεταπτυχιακό Πρόγραμμα υποβάλλει αίτηση  με τα απαιτούμενα έγγραφα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: info@usdl.gr

Tα απαιτούμενα έγγραφα για την εξέταση της αίτησης είναι τα κάτωθι:

  1. Αίτηση Εισδοχής (υποχρεωτικά συμπληρωμένο το πεδίο των συστάσεων)
  2. Βιογραφικό σημείωμα
  3. Αντίγραφο Πτυχίου
  4. Αντίγραφο Αναλυτικής βαθμολογίας
  5. Έκθεση προσωπικών στόχων και ερευνητικών ενδιαφερόντων του υποψήφιου
  6. Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας

Στα κάτωθι μεταπτυχιακά Εξ αποστάσεως επιπλέον απαιτούνται:

  1. Διοίκηση Επιχειρήσεων – Δύο συστατικές επιστολές από ακαδημαϊκό, εργασιακό χώρο.
  2. Εκπαιδευτική Ψυχολογία – Δύο συστατικές επιστολές από ακαδημαϊκό, εργασιακό χώρο
  3. Εγκληματολογία – Δύο συστατικές επιστολές από ακαδημαϊκό, εργασιακό χώρο
  4. Κοινωνική Εργασία  – Δύο συστατικές επιστολές από ακαδημαϊκό, εργασιακό χώρο
  5. Διεθνείς Σχέσεις και Ευρωπαϊκές Σπουδές – Δύο συστατικές επιστολές από ακαδημαϊκό, εργασιακό χώρο και Πιστοποίηση γνώσης Αγγλικής Γλώσσας C2
  6. Διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας – Δύο συστατικές επιστολές από ακαδημαϊκό, εργασιακό χώρο
  7. Νομική – Πιστοποίηση γνώσης Αγγλικής Γλώσσας C2

Αίτηση Εισαγωγής σε μορφή pdf

Γλώσσα διδαδασκαλίας

Η γλώσσα διδασκαλίας είναι η ελληνική. Στο πλαίσιο των μαθημάτων, ωστόσο, χρησιμοποιείται και αγγλική βιβλιογραφία.

Μέθοδος Παράδοσης – Εξετάσεις

Οι φοιτητές έχουν πρόσβαση στα μαθήματά τους μέσω της πλατφόρμας Moodle αμέσως μετά την ολοκλήρωση της επίσημης εγγραφής τους στο Πρόγραμμα. Κάθε μάθημα περιλαμβάνει διαλέξεις, εργασίες, συμμετοχή σε τηλεδιασκέψεις, μέσω WebEx, και τελική εξέταση στο τέλος κάθε εξαμήνου. Οι τελικές εξετάσεις πραγματοποιούνται Εξ Αποστάσεως στο τέλος κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου.

Ημερομηνίες Έναρξης- Λήξης Ακαδημαϊκών Εξαμήνων

  1. Χειμερινό (Τελευταία εβδομάδα Σεπτεμβρίου – Ιανουάριο)
  2. Εαρινό (Τελευταία εβδομάδα Ιανουαρίου – Μάιο).

Περιεχόμενο του Προγράμματος

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ/ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΜΑ) DL
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΩΔ. ΜΑΘΗΜ. ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ CREDITS ECTS 
TGSOL-511DL Θεωρίες Κατάκτησης της Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας 3 10
TGSOL-512DL Σχεδιασμός Μαθήματος και Διαχείριση Τάξης 3 10
TGSOL-513DL Μεθοδολογία της Έρευνας 3 10
TGSOL-521DL Η Διδασκαλία της Γραμματικής 3 10
TGSOL-522DL Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας σε Παιδιά 3 10
TGSOL-523DL Η Αξιολόγηση στην Ελληνική ως Δεύτερη/Ξένη Γλώσσα 3 10
ΣΥΝΟΛΟ 18 60
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
(Ο φοιτητής επιλέγει 3 μαθήματα ή 1 μάθημα και τη Μεταπτυχιακή Εργασία)
ΚΩΔ. ΜΑΘΗΜ. ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ CREDITS ECTS 
TGSOL-531DL Τεχνολογία και Εκπαίδευση 3 10
TGSOL-532DL Διδασκαλία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας 3 10
TGSOL-533DL Διαπολιτισμική Εκπαίδευση 3 10
TGSOL-534DL Θέματα Ειδικής Αγωγής στην Εκμάθηση της Γλώσσας 3 10
TGSOL-535DL Η Διδασκαλία του Λεξιλογίου και η Χρήση Λεξικών 3 10
TGSOL-590DL Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία 6 20
ΣΥΝΟΛΟ 9 30
ΣΥΝΟΛΟ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ (CREDITS) & ECTS 27
CR
90 ECTS

ΦΟΡΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

    Επιλέξτε πρόγραμμα σπουδών

    Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που παρέχετε για να επεξεργαστεί και να αξιολογήσει την αίτησή εισδοχής σας. Ενδεχομένως να χρησιμοποιήσουμε τις πληροφορίες από την αίτησή σας για να σας παρέχουμε συνεχόμενες ενημερώσεις σχετικά με τα προγράμματα μας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου. Μπορείτε να τερματίσετε την επικοινωνία μαζί μας ανά πάσα στιγμή, ζητώντας τη διακοπή της.