fbpx
info@usdl.gr 210 3003090 6970524400 6985959955

Η εμφάνιση και η επικράτηση της Υβριδικής Εκπαίδευσης στην εποχή του κορωνοϊού

Ένα καινούργιο και εναλλακτικό είδος εκπαίδευσης που έχει καθιερωθεί τον τελευταίο καιρό λόγω κορωνοϊού είναι η υβριδική εκπαίδευση (hybrid learning). Αυτή συνδυάζει την δια ζώσης καθώς και την εξ αποστάσεως διδασκαλία με την βοήθεια πάντα της τεχνολογίας.

Πώς ακριβώς γίνεται αυτή:  Στην αίθουσα διδασκαλίας λαμβάνουν μέρος ορισμένοι μαθητές καθώς και ο καθηγητής ή η καθηγήτρια. Τηρούνται οι σωστές αποστάσεις ανάμεσά τους και ο χώρος αερίζεται τακτικά.

Ο καθηγητής συνδέεται με τους εξ αποστάσεως μαθητές μέσω υπολογιστή με προγράμματα όπως το zoom ή teams ή διάφορα άλλα. Ο υπολογιστής συνδέεται με την συσκευή προβολής κι έτσι η μαθητές στην τάξη έχουν την δυνατότητα να βλέπουν όλα όσα διαδραματίζονται στον υπολογιστή στη μεγάλη οθόνη. 

Επίσης ο καθηγητής συνδέει το κινητό του μέσω τους προγράμματος με τον υπολογιστή, και ως αποτέλεσμα η κάμερα του κινητού του δείχνει το τι συμβαίνει στην τάξη. Σε πιο εξελιγμένες περιπτώσεις,  ο χώρος διδασκαλίας διαθέτει συμπληρωματική περιστρεφόμενη κάμερα που παρέχει αυτήν την δυνατότητα. 

Επιπροσθέτως ο υπολογιστής συνδέεται σε πολλές περιπτώσεις με ένα εξωτερικό ισχυρό ηχείο καθώς και ένα μικρόφωνο για να ακούγονται καθαρά τα όσα διαδραματίζονται τόσο στην αίθουσα διδασκαλίας όσο και στα παραθυράκια του υπολογιστή όπου εμφανίζονται οι εξ αποστάσεως μαθητές. Με αυτόν το τρόπο διασφαλίζεται η αλληλεπίδραση ανάμεσα στους μαθητές εντός και εκτός αίθουσας.

Η υβριδική διδασκαλία παρουσιάζει πολλά πλεονεκτήματα καθώς τόσο ο καθηγητής όσο και ο μαθητής έρχονται σε στενή επαφή με τις καινοτομίες της τεχνολογίας η οποία αναπτύσσεται με ραγδαίο ρυθμό.

Επίσης διευκολύνει τους μαθητές που δεν μπορούν να παρευρεθούν δια ζώσης εξαιτίας διαφόρων αιτιών (έξοδα μετακίνησης, αρρώστιες, κλπ.) να έχουν ενεργή συμμετοχή στο μάθημα. 

Αυτή η διαδραστική διδασκαλία βοηθάει στην συνεργασία και είναι άκρως αποτελεσματική.

Ο καθηγητής απαιτείται να έχει προγραμματίσει το μάθημα σωστά, και πολλές φορές, συνιστάται να στέλνει το υλικό εκ των προτέρων στους μαθητές που συμμετέχουν από απόσταση.

Ένα ακόμα θετικό είναι το γεγονός ότι το μάθημα αυτό μπορεί να βιντεοσκοπηθεί και οι μαθητές που δεν συμμετείχαν, είναι σε θέση να το παρακολουθήσουν σε μια άλλη χρονική στιγμή στο μέλλον.

Υπάρχουν αναμφισβήτητα και κάποια μειονεκτήματα σε αυτή τη μορφή εκπαίδευσης. Το μεγαλύτερο είναι ότι όλα είναι η εξάρτηση από το ίντερνετ. Σε περίπτωση διακοπής, δεν είναι δυνατή η σύνδεση με τους εξ αποστάσεως μαθητές. 

Επίσης όταν το ίντερνετ δεν είναι αρκετά ισχυρό, μπορεί να υπάρχει πρόβλημα με τον ήχο, όπως καθυστέρηση ήχου, προβλήματα εικόνας, κ.ά.

Πολλές φορές όταν παρευρίσκονται πολλά άτομα είναι έντονη η ηχώ. Σε αυτή τη περίπτωση καλούνται συχνά οι μαθητές να κλείσουν τα μικρόφωνά τους και να τα ανοίγουν μόνο όταν θέλουν να μιλήσουν.

Ο καθηγητής μαθαίνει να είναι σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσει και να λύσει τα όποια εμπόδια παρουσιαστούν. Σύμμαχοι του σε αυτό είναι και οι μαθητές, που πολλές φορές βρίσκουν και προτείνουν οι ίδιοι τη λύση στο πρόβλημα που παρουσιάζεται.

Η υβριδική εκπαίδευση στα χρόνια της πανδημίας δίνει νέα πνοή και ώθηση στη διδασκαλία και διευκολύνει τη συμμετοχή όλων των μαθητών. Αυτή η μορφή διδασκαλίας ήρθε για να εδραιωθεί και να αποδώσει καρπούς.

Leave a Reply

Verified by MonsterInsights